חשיבות השינה

מהי שינה?

שינה היא מצב פיזיולוגי, הפיך ומחזורי, המאופיין בפעילות ותגובה לגירויים בעוצמה הנמוכה מעוצמת התגובה בזמן ערות. השינה לרוב מושפעת מפעילותו של האדם במהלך היום ותופסת קרוב לשליש מחייו. (ויקיפדיה)

למה צריך לישון?

שינה היא זמן מנוחה של הגוף, במהלכה מתבצעת פעילות נוירולוגית ופיזיולוגית ניכרת בה המוח מעבד כל דבר אליו נחשף האדם במהלך היום.

בעוד שמבוגרים מבלים כשליש מחייהם בשינה, אצל תינוקות השינה מהווה כשני שליש מחייהם וזאת משום שמוחם של תינוקות צריך לגדול ולהתפתח באופן אינטנסיבי.

מה קורה כשלא ישנים מספיק?

חוסר שינה גורם לירידה במערכת החיסון, בתפקוד היומיומי, בריכוז, בזמן התגובה, ביכולת עיבוד מידע, ביצירתיות וביכולת לפתור בעיות. באופן כללי חוסר שינה מוריד את איכות החיים במידה ניכרת.

אנשים שלא ישנים מספיק טוב חווים יותר נסיגות זיכרון, תאונות ופגיעות, שינויים התנהגותיים, שינויים במצב הרוח, אי שקט, העלאה במשקל.

אצל ילדים שאינם ישנים מספיק ניתן לראות יותר תופעות של היפראקטיביות, חוסר שקט, אלימות והשמנה.

מחקרים על שינה מדווחים כי מבוגרים שישנים פחות מ-7 שעות בלילה חווים הצלחה פי 3 במבחנים מאלה שישנים פחות מ-7 שעות בלילה. גם אצל ילדים בכיתה א' וג' נעשו מחקרים שהראו שילדים שאינם ישנים מספיק בכיתה ג' משיגים תוצאות במבחנים כמו של ילדים שישנים טוב בכיתה א'.

לסיכום

שינה היא הדלק של הגוף, אשר בלעדיה אינו מתפקד מספיק טוב. חשיבות השינה עבור בני האדם היא גבוהה מאד ויש לקחת אותה ברצינות ולעשות פעולות מתאימות כדי לשפר את איכות השינה של כל בני המשפחה.

זקוקים לעזרה? פנו אליי

מוזמנים לשתף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב telegram

טיפים נוספים שאולי יעניינו אותך: