איך מוצאים גן לילד? מדריך למתחילות ומתקדמות

רוצה לבחור גן לאוצר שלך, אבל לא יודעת מאיפה להתחיל?

אוטוטו נגמרת חופשת הלידה, שכנראה עברה לך מהר מדי… או שאולי בחרת להישאר עם הגוזל בבית ועכשיו הגיע הזמן לחפש מסגרת עבורו. עד היום הוא קיבל את כל מה שהוא צריך לדעתך, בדיוק בזמן שהוא צריך ובדיוק איך שהוא צריך, ועכשיו, את חושבת לעצמך "איך אצליח למצוא לו מקום שיתן לפחות את מה שאני נותנת לו"?!

​ישנם גנים ומשפחתונים שרוח העשייה שלהם תהיה דומה לשלך ושהדברים המהותיים באמת עבורך יהיו מהותיים גם עבורם.

איך מוצאים גן לילד?

בירור מקדים

בדקי עם חברים ומכרים באיזה גן הילד שלהם נמצא והאם הם מרוצים, שאלי שאלות מכוונות (לגבי מה שחשוב לך- תזונה, הכשרת הצוותים, ממה מורכב סדר היום וכו') וערכי רשימה של כמה מקומות מומלצים.

התקשרי לגנים המומלצים ובררי את כל הפרטים שעלייך לדעת

שעות פעילות, מחיר, ממה מורכב סדר היום, מה הגישה החינוכית על פיה פועל הגן, מה אוכלים, אילו פעילויות מיוחדות יש, חוגים, האם הצוות עובר הכשרה מסודרת, האם הצוות השתתף בקורס החיאה ועזרה ראשונה, האם יש פיקוח, מי אנשי המקצוע שמבקרים בגן וכל כמה זמן, האם הצוות חדש ומתחלף לעיתים קרובות או שרובן וותיקות? ועוד דברים שחשובים לך לדעת.

הגיעי להתרשם מהגן יחד עם ילדך (לפחות פעמיים, בשעות שונות)

כשאת מגיעה לגן את כבר יודעת את כל הפרטים שחשובים לך, עכשיו נשאר רק לצפות בנעשה בגן והאם המציאות תואמת את מה שסיפרו לך בטלפון. כשאת מגיעה לגן הפעילי את כל חושייך, הרגישי איזו אווירה יש בגן? האם מתייחסים לילדים כפי שהיית רוצה שיתייחסו לילד שלך? עד כמה הצוות מכוון לילדים ועונה על צרכיהם? אילו צלילים את שומעת כשאת מגיעה? מוסיקה? סיפורים? ילדים שמחים? האם הגן נקי? האם הצעצועים בטיחותיים? איך מתייחסים לילד שלך כשאת מגיעה איתו? והכי חשוב- האם עוזבים את שאר הילדים כדי לדבר איתך או שנותנים להם את היחס שמגיע להם תוך שיחה עימך.

בקשי ממנהלת / גננת הגן טלפונים של כמה הורים

שתוכלי לקבל מהם המלצות על הגן. עדיף הורים שהכניסו את ילדם לגן בגיל בו את מכניסה את ילדך.
לאחר שביקרת בכמה גנים בדקי עם עצמך היכן הרגשת יותר נעים, איפה היית רוצה להשאיר את ילדך? זה הזמן להחליט.

ולסיום, הכלל הכי חשוב:

הקשיבי לאינטואיציה שלך

רק את יודעת מה הכי טוב לילד שלך.
עדיין מתלבטת איזה גן הכי טוב לילדך או ילדתך?
העזרי בידע שלי – צרי עימי קשר ואעזור לך להגיע להחלטה הנכונה.

ליאן.

זקוקים לעזרה? פנו אליי

מוזמנים לשתף

טיפים נוספים שאולי יעניינו אותך:

חשיבות השינה

חשיבות השינה

מהי שינה? שינה היא מצב פיזיולוגי, הפיך ומחזורי, המאופיין בפעילות ותגובה לגירויים בעוצמה הנמוכה מעוצמת התגובה בזמן ערות. השינה לרוב מושפעת מפעילותו של האדם במהלך

שלבים בהתפתחות הציור

שלבים בהתפתחות הציור

כשמביטים בציוריו של ילד על פני תקופת זמן נרחבת, ניתן להבחין במגמות שינוי והתפתחות. ללא כל התערבות מכוונת של מבוגר, הילד עובר משלב לשלב ומפתח