מהו ייעוץ שינה?

מהו ייעוץ שינה?

​הורים רבים פונים אליי לאחר שמזה זמן רב הם חושבים להתייעץ לגבי בעיות השינה של ילדם אך מפחדים שייעוץ השינה יכלול בכי רב והשארת הילד לבד בחדרו תוך כדי שהוא זועק לעזרה.

מדוע הורים חוששים מייעוץ?

הורים רבים חוששים מפני שינוי הרגלי שינה וייעוץ שינה. חשש זה נובע מתוך חוסר ידע ואמונה כי כל ייעוצי השינה עובדים בשיטת הבכי או בשפה המקצועית "שיטת ה-5 דקות", שבה נותנים לילד לבכות ונכנסים לחדר לאחר 5 דקות להרגיע אותו ושוב יוצאים מהחדר, אך הפעם ליותר זמן וכך מגדילים את זמן השהייה מחוץ לחדר.

אני אישית לא מאמינה בדרך זו גם כאמא וגם כאשת חינוך ואף מתנגדת לתהליכים שנעשים כך.

חשיבות תהליך הייעוץ והתאמתו לקצב של הילד

הילד או התינוק, אשר גם כך חסר ביטחון וחושש להישאר לבד בחדרו, זקוק לנו ההורים על מנת שנלמד אותו שהוא יכול, שהוא מסוגל להירדם בצורה עצמאית, שנהיה שם בתהליך וניתן לו את הזמן הדרוש לו כדי להסתגל להרגלי השינה החדשים.

מן הסתם, זה לא עובד כמו קסם וברוב המקרים לוקח לילד כמה ימים עד שהוא מתחיל להסתגל להרגלים החדשים, אך יותר חשוב מכמה זמן התהליך לוקח, הוא הביטחון שיש לילד בתוך התהליך ומהי תחושתם של ההורים לגבי הדרך שבה הם נוקטים על מנת ללמד את ילדם להירדם באופן עצמאי.

ייעוץ שינה מאת מומחית לגיל הרך

כיועצת שינה מומחית לגיל הרך חשוב לי להתאים את השיטה לילד ולהוריו. ישנם ילדים שצריכים יותר זמן, יותר נוכחות של הוריהם וישנם ילדים שזקוקים לכך פחות.

אני נפגשת עם ההורים בביתם לשיחה של שעה וחצי עד שעתיים, שבה אני מכירה את הקול ההורי ואת הגישה החינוכית של אותם הורים ובודקת האם ישנם תחומים נוספים המשפיעים על השינה של הילד.

באותה פגישה אני מגבשת את הדרך הנכונה עבור אותם הורים ומשתדלת שהתהליך יכלול מינימום בכי ותסכול ומקסימום של תחושת העצמה עבור הילד וחיזוקו לאורך כל הדרך.

בייעוצי השינה אני פוגשת משפחות מגוונות, גישות הוריות שונות ובקשות רבות של הורים שזה יעשה בדרך שתתחשב גם בילד וגם בהורים. אני מתאימה את הדרך לכל משפחה על פי יכולותיה ודואגת ללוות את אותם הורים באופן יומיומי על מנת לעקוב אחר התהליך ולהדריך אותם בצורה המיטבית עד להגעת התוצאה המיוחלת – הירדמות עצמאית של הילד ושינה רציפה למשך כל הלילה.

זקוקים לעזרה? פנו אליי

מוזמנים לשתף

טיפים נוספים שאולי יעניינו אותך:

לגעת כדי לדעת

לגעת כדי לדעת

ילדים נולדים עם צורך לחקור את העולם. בהתחלה הם חוקרים הכל דרך הפה ולאחר מכן דרך הידיים. כשאנו אומרים לילד קטן "אל תיגע" אנו בעצם

חופשה עם הילדים או בלעדיהם?

חופשה עם הילדים או בלעדיהם?

חופשה עם הילדים היא סוג של עבודה, הורים רבים בוחרים בחופשה כזו משום שהם מרגישים שהחופשה תתרום למשפחה או לחילופין , אינם מוכנים להיפרד מהילדים