לגעת כדי לדעת

ילדים נולדים עם צורך לחקור את העולם. בהתחלה הם חוקרים הכל דרך הפה ולאחר מכן דרך הידיים.
כשאנו אומרים לילד קטן "אל תיגע" אנו בעצם לא נותנים לו את האפשרות להכיר את הדבר מקרוב וכאילו אומרים לו "אל תלמד".

מה הוא לומד?

את המרקם החדש, את התחושה שהחפץ מעורר בו, את הטמפרטורה שלו ועוד תכונות נוספות של אותו חומר.

כל אותם דברים חדשים שהכיר דרך המגע בחומר יוצרים קשרים חדשים במוחו של הילד ומפתחים את יכולת החשיבה שלו. בנוסף, המגע החושי מתחדד אצלו והוא לומד על מרקמים ועל תחושות שדברים בעולם מעוררים בו.

דאגו לתת לילד לגעת ולחוש בכל יום משהו חדש עבורו. אלה לא חייבים להיות דברים מורכבים. מספיק שבעת טיול בחוץ תיתנו לילד עלה, אבן או כל דבר אחר (שבטיחותי עבורו).

אם בא לכם להשקיע עוד וללמד אותו מושגים נוספים אתם מוזמנים לשאול אותו: "מה אתה מרגיש? העלה מחוספס או חלק? ארוך או קצר? משונן או מעוגל?"

דרך דבר פשוט ונגיש קיבלתם גם זמן איכות עם ילדכם, גם זמן למידה עבורו ואולי אפילו תלמדו גם אתם משהו חדש על דרך ההסתכלות של ילדכם על העולם.

זקוקים לעזרה? פנו אליי

מוזמנים לשתף

טיפים נוספים שאולי יעניינו אותך:

הצבת גבולות וחשיבותה לילד הרך

הצבת גבולות וחשיבותה לילד הרך

מהי הצבת גבולות? מדוע גבולות חשובים? מה הנזק שעלול להיגרם בהעדרם? האם עונש וגבולות חד הם? האם ראוי לאיים בעונש? האם הצבת גבולות תגרום לילד

שלבים בהתפתחות הציור

שלבים בהתפתחות הציור

כשמביטים בציוריו של ילד על פני תקופת זמן נרחבת, ניתן להבחין במגמות שינוי והתפתחות. ללא כל התערבות מכוונת של מבוגר, הילד עובר משלב לשלב ומפתח

גמילה ממוצץ

גמילה ממוצץ

המוצץ היקר לליבו של הילד והאהוב עליו כל כך, זה שמלווה אותו מרגעיו הראשונים בעולם, המוצץ שמרגיע אותו ברגעי משבר, מספק לו נחמה, מחבר אותו